måndag 3 oktober 2011

Möten i historien

En promenad vid havet ger mycket, inte bara fin utsikt och ett inre lugn.
 I måndags gick jag runt i hunnebostrand och bovallstrand. Jag såg mycket spännande saker och massor utav historiska byggnader som jag förstog hade varit viktiga men inte varför var de viktiga och vad hade hänt med dessa.
Jag stannade en kvinna som också promenerade och frågade henne vad de var. Kvinnan som inte verkade så van vid att prata med konstiga ungdomar som jag berättade att den byggnaden som vi stog vid då var ett gammalt sågverk som hennes far hade ägt och många andra byggnader som låg runt omkring. Nu har de blivit ett stort sågverk en bit bort och de gamla byggnaderna har bara blivit lämnade och bortglömda.

Bovallstrand Känns som taget edit blyton bok, de nått magiskt och mystiskt över stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar