onsdag 21 mars 2012

Bohuslän och glass

Fredrik lindström vandrar runt i bohuslän och de har jag äran att få göra med.
Visst jag har alltid bott i bohuslän, där är ju mitt hem. Men när jennys mormor frågar mig om jag varit i bohuslän menar inte hon kungälv utan Lysekil eller i mitt fall Hunnebostrand.
 vilket är helt förstårligt för att från hennes synsett där släken är från lysekil i och de är hennes bohuslän där alla i:ar (i de riktiga bohuslän). Jag låter ju inte som en bohuslänning utan har mer göteborska i min dialekt vilket är helt naturligt. Ändå ser jag mig mer som bohuslänning än de landskapet som göteborg ligger i? Men jag är mer göteborgare än smögenbo.

Jag har mycket bilder från bohuslän

Jag har ätit min första glass i solen, Jag hade mössa vantar och vinterjacka men de var gått och en skön frihetskänsla.


 

1 kommentar:

  1. Vad det såg gott ut med en glass vid havet! Jag hade nog föredragit shorts och t-shirt och sandaler som klädsel och bedygligt varmare temperatur i luften. Men jag har ingen längtan till ett Bohuslän fullt av norrmän och stockholmare.
    Passa på och njut av tystnaden./Morgan

    SvaraRadera