onsdag 28 mars 2012

Systuga

Jag har tänkt ett tag att jag ska sya nya överdrag till två kuddar vi har i soffan, men det har inte riktigt blivit av. Men i lördags när jag och Hannes var en vända förbi Bäckebol gick vi och köpte tyg till de gamla kuddarna, och till två nya. Så de senaste dagarna har jag roat mig med att sy.

Det är väldigt praktiskt att ha en symaskin. Jag bara önskar att jag hade orken att ta fram den lite oftare, och faktiskt sy något på den. Men jag kanske borde passa på nu när jag är lite i sytagen. Det är bara inspirationen som ska hittas också.



Tillbaka till projektet. Fyra kuddar ska det bli till slut, två i varje färg. Tre har jag hunnit sy färdigt så här långt. Idag har jag sytt dragkedjan i den sista, så nu ska den bara sys ihop. Hoppas på att jag blir klar imorgon. Nedanför är de tre som är klara så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar