söndag 1 januari 2012

2011

En kort tillbaka blick på 2011.
2011 var ett år med många händelser både roliga och händelser som var jobbiga och svåra.
Två resor utomlands har jag varit på. Första resan var i maj, jag och en vän reste och hälsa på en annan vän i italien (Milano, Turin). En fantastsikt rolig resa på många sätt. Andra resan var till London, jag och jenny åkte på semester i juli. En dröm som vi båda har haft, vi han se mycket men långt ifrån allt. Vi insåg hur härlig pubkulturen england är, den passade oss väligt bra.  Bilden är från vårt hotellrum som inte är större än de man ser.
Jag slutade mitt jobb på fontinskolan för att börja plugga i dingle till Drift och anläggningsledare för utomhusbruk. Detta blev en stor förändring. jag har inte pluggat på 3 år och tycker inte de är jätte kul att plugga, men de har varit jätte roligt att plugga där och jag trivs med utbildningen. Jag har fått lov att hyra ett sommarhus vilket har varit jätte bra, stort bönesvar. Tack!

Scoutåret 2011 var mycket händelserikt med flera hajker, vinterting,scouter, ledare scoutinvigning, planeringar och självklart läger. Två läger blev de 2011 Först kårlägret kraft i lysestrand. sen var jag och mina föräldrar nere på world scout jamboree i skåne. Två läger så olika varandra men ändå handlar de om samma sak. Scouting så fantastiskt roligt är de. Hannes som lägerbålsledare.
Sen till de som varit jobbigast 2011. Min vän Ellinor försvan från livet på jorden alldeles för tidigt. Detta skriver jag inte så mycket om här men de finns med alltid.
5 Blir 6 eller eller 5 har varit 8 länge. Min storasyster maria skall gifta sig med sin andreas den 3 mars.
Vad fantastiskt roligt dom är så bra! hurra! Nu blir vi en ännu större familj eller de har ju vi redan varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar