onsdag 18 januari 2012

På gång i livet

Hej vänner och familjer!

Känner att det varit lite tomt från mig här det sista, det har varit mycket annat att tänka på, men här kommer en liten text om hur livet ser ut just nu.

Skolan har dragit igång igen, med nya kurser och ett examensarbete som ska skrivas. Känns konstigt att jag redan är på sista terminen.. Tiden har gått otroligt fort. Samtidigt känns det som en evighet sen den där första dagen på Chalmers när alla nya nervösa studenter samlades på Götaplatsen. Det är lustigt det där med tidsuppfattning.

Sen var det examensarbetet. Vi har alltid fått för oss att det svåraste skulle vara att hitta ett företag som vi kunde skriva åt, men så var det inte. Det tog två dagar. Det som tog tid var konstigt nog att hitta någon på Chalmers som kan vara handledare åt oss. Det fick vi jaga i närmare en månad. Men nu har vi en, och det känns som att vi äntligen snart är på gång. Vad arbetet ska handla om får ni veta senare, för det är lite oklart, och lite hemligt också..

Avslutar med en bild från i somras, när jag och Hannes var och hälsade på fåren vid fästningen. Mest för att jag tycker om får, och för att jag verkligen längtar till sommaren just nu, istället för detta eviga regnande. Men det är smällar man får ta om man bor intill Sveriges regnigaste stad, Göteborg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar