fredag 13 januari 2012

Kläder

Igår var jag och jenny i stan halva dagen för att handla kläder. Vi letade messt kläder till marias och andreas bröllop, vi tycker de är rätt så kul att titta på kläder men vi upptäcker lite problem.
  • Skor finns de massor utav? Ja till kvinnor inte till män.
  • Kläder finns de massor utav? ja till kvinnor inte till män.
När du går in i en klädaffär är en stor del kläder till kvinnor och en liten del till män. Samma sak gäller skor.
Herrkläder finns från S till XXXL säger de dig nått? För mig betyder de att jag som oftast har XS i storlekar har problem att hitta något. När man frågar om de har mindre svarar de att de görs inte i mindre.

När jag letade vårjacka fick jag veta att de inte fanns i min storlek men de skulle komma först om ett halv år. efter ett halvår fanns den fortfarande inte och inte ett år senare så jag kköpte en lika dan fast i dam model som lyckligtvis passade väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar